یک استاد دانشگاه:

نباید اجازه داد، دانشگاه اسیر سیاسی‌کاری شود | حفظ آرامش در محافل علمی ضروری است

یک استاد دانشگاه همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ ها با بیان اینکه نیازمند نوسازی و بازسازی جدی در دانشگاه ها هستیم، افزود: نوسازس به این معنا محل جولان برای هیچ جناح سیاسی نباشد.
یک استاد دانشگاه همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ ها با بیان اینکه نیازمند نوسازی و بازسازی جدی در دانشگاه ها هستیم، افزود: نوسازس به این معنا محل جولان برای هیچ جناح سیاسی نباشد.
کد خبر: ۱۴۲۳۶۳۷

صادق کوشکی در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص ضرورت آرامش در دانشگاه ها و مقابله با سیاسی کاری برای حفظ شان علمی دانشگاه گفت: فلسفه وجودی دانشگاه حل مشکلات کشور از طریق تولید علم تولید فکر و اندیشه است، فایده و محصول دانشگاه باید حل مشکلات متنوع و مختلف باشد، دانشگاه وقتی می‌تواند این هدف را محقق کند که محل تولید اندیشه و علم باشد محل تولید صنعت و یافتن راه حل برای حل مشکلات متنوع کشور باشد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که متاسفانه در طول سه دهه اخیر جناح خاصی که در فضای دانشگاه به تعبیری نفوذ اختاپوسی پیدا کرده تلاش کرده است فضای دانشگاه محلی برای جذب نیرو برای آنها و محلی برای تربیت هوادار برای آن جناح باشد این جناح تلاش کرده دانشگاه را به یک پادگان سیاسی به نفع یک جریان خاص تبدیل کند این یعنی اینکه متاسفانه دانشگاه‌ها اسیر سیاسی کاری شدند.

این استاد دانشگاه گفت: از دوران اصلاحات که این حرکت غلط آغاز شد دانشگاه‌ها کم و بیش در این مسیر سیاسی کاری حرکت می‌کنند و در نتیجه وظایف اصلی آنها که توسعه علم و فرهنگ و پاسخگویی به نیازهای کشور باشد به محاق رفته است و دچار آسیب شده است. اگر قرار باشد دانشگاه در خدمت جامعه باشد باید ساحت آن از این آسیب جدی پاکسازی شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب  نیازمند نوسازی و بازسازی دانشگاه هستیم به این معنا که محل جولان هیچ جناح سیاسی نباشد بلکه مکانی برای تولید فکر و اندیشه و پاسخگویی به نیازهای جامعه باشد این امر نیازمند این است که دانشگاه وارد بازسازی جدی هم در میان اعضای هیئت علمی آن هم مدیران و هم آیین‌نامه‌های آن صورت شود در غیر این صورت دانشگاه محلی برای ارائه فارغ التحصیلان بیکاری خواهد شد که نه تنها پاسخگوی مشکلات جامعه نیستند بلکه به نوعی پادگانن برای حمایت از جریان خاص سیاسی خواهد بود که برازنده دانشگاه‌ها نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها